Kundundersökningar

Hos K2A står kunden i centrum. När vi byggt våra bostäder har vi gjort det utifrån dialog med våra hyresgäster och potentiella hyresgäster för att förstå vad som är viktigt för dig som bor hos oss. För att kunna fortsätta att bli bättre mäter vi kundnöjdheten via digitala enkäter som skickas ut löpande under året.

Varje år får alla som bor hos oss chansen att delta i vår hyresgästenkät, där vi bland annat mäter vårt ServiceIndex. Enkäten genomförs av det oberoende företaget AktivBo.

Resultaten hjälper oss att förstå vad vi gör bra och vad vi kan bli bättre på. Undersökningen innehåller frågor om bland annat:

  • Hur du upplever kontakten med oss
  • Hur nöjd du är med ditt boende
  • Hur väl vi sköter fastigheterna
  • Hur snabbt och bra vi hanterar felanmälningar

Resultaten följs upp både på företagsnivå och i varje bostadsområde, så att vi kan sätta in rätt åtgärder där de behövs. Vi tittar särskilt noga på de fritextsvar som kommer in med förslag på förbättringar.

Undersökningar vid inflytt och utflytt

För att ge dig bästa möjliga upplevelse när du flyttar in eller ut gör vi också kortare undersökningar i samband med flytt. Även de genomförs av AktivBo och hjälper oss att förbättra vårt bemötande, vår information och våra rutiner.

Nyhet: Felanmälan mäts separat

Från 2025 mäter vi även kundnöjdheten direkt i samband med felanmälningar, så att frågorna ställs när upplevelsen är färskt i minnet, istället för bara en gång om året. Det gör vi för att bättre kunna följa upp och utveckla vår service. Undersökningen skickas ut automatiskt via sms eller e-post efter att ditt ärende har avslutats.

Vill du följa dina pågående ärenden?  Logga in på Mina sidor.

Dina svar gör skillnad

Vi är glada att så många av våra hyresgäster väljer att svara – det ger oss ett viktigt underlag för att bli bättre. Resultaten från kundundersökningarna ligger till grund för både långsiktiga förbättringar och mindre justeringar i vardagen.

Tack för att du hjälper oss att skapa ett tryggt och trivsamt boende!