Välkommen hem till Forest Hill!

Vi ser fram emot att välkomna dig hem till din nya lägenhet på Forest Hill. För att göra din inflyttning så smidig och enkel som möjligt har vi samlat all viktig information som du behöver känna till inför din kommande flytt. Vi hoppas att du ska trivas i din nya bostad och att du känner dig som hemma från första stund!

Nyckelutlämning

För att kunna kvittera ut nyckeln krävs att du kan uppvisa giltig ID-handling samt att din första hyra är inbetald.

Mellan kl. 12.30 och 15.30 på inflyttningsdagen kan du hämta dina nycklar på Säkerhetsteknik, Lägatan 9. Kom ihåg att ta med din legitimation samt en kopia på ditt avtal för att hämta ut nyckeln. Det går även bra att hämta ut nyckeln en senare dag, vänligen se nedan för öppettider.

Vid frågor kan du kontakta Säkerhetsteknik på 054-10 22 83 eller butik@sakerhetsteknik.se.

Vänligen notera att om din inflyttningsdag infaller på en helgdag så kan du flytta in därpå följande vardag.

Plats: Lägatan 9
Tid: 12.30-15.30 på inflyttningsdagen

Öppettider:
Måndag-torsdag: 07.30-15.30 (lunchstängt 12.00-12.30)
Fredag: 07.30-14.00 (lunchstängt 12.00-12.30)
Dag före röd dag: 07.30-14.00 (lunchstängt 12.00-12.30)

Ditt boende

Här får du värdefull information om vad du behöver tänka på inför din inflyttning.

Vad ingår i hyran?
I din hyra ingår värme, vatten, el, kabel-TV och bredband.

Adressändra
Glöm inte att adressändra så din post hamnar rätt. Det kan du enkelt göra på Adressändring eller via Skatteverket.

Mina sidor
På Mina sidor kommer du hitta all nyttig information om ditt boende från och med inflyttningsdagen. Där hittar du ditt avtal och hyresavier samt bra information om din bostad och fastighet under “Boendeinformation”. Där gör du även en felanmälan om du behöver hjälp med något.

Ta hand om din lägenhet
En lägenhet kräver regelbunden omvårdnad och det är din skyldighet som boende att ta hand om den. Det mår både du och din lägenhet bra av!

Hemförsäkring
Kom ihåg att teckna en hemförsäkring från och med dagen ditt hyreskontrakt startar. Det är obligatoriskt att ha en hemförsäkring och väldigt viktigt om olyckan är framme.

Bredband
Din bredbandsleverantör är Bredband2. Du behöver själv införskaffa en router som du installerar i det väggfasta nätuttaget. Tänk på att du behöver konfigurera din router, instruktion för detta brukar följa med routern du köper. Ifall du har tekniska frågor hänvisar vi till Brebandshjälp i Sverige på 054-444 00 10 eller info@brebandshjalp.se.

TV
För att få tillgång till basutbudet av TV-kanalerna behöver du koppla antennkabeln till TV:n.

Felanmälan
Ifall du stöter på problem i din lägenhet så kan du göra en felanmälan under Mina sidor. Dina bovärdar kommer hjälpa dig så fort de kan!

Din fastighet

Parkering

Vi erbjuder utomhusparkering vid fastigheten. Om du önskar hyra en parkeringsplats så behöver du aktivera din köplats i parkeringskön på Mina Sidor för sökande. Sedan väljer du parkeringsplats under Sök ledigt och ditt område. Om det finns lediga platser publiceras dom här så du kan intresseanmäla.

Förråd

Tyvärr har vi inte några externa förråd i fastigheten.

Miljörum

Källsortering finns utanför fastigheten. Vi uppmanar dig att sortera enligt de instruktioner som finns uppsatta i miljörummet. På så sätt kan materialet återvinnas på bästa sätt.

Tvättstuga

Det finns en tvättstuga i respektive hus. Bokning görs via wallpaden i entrén. Man kan inte komma in i tvättstugan om man inte har en bokad tid.

Hur betalar jag hyran?

Hur fungerar det?
Hyran betalas månadsvis i förskott, senast sista vardagen före varje kalendermånads början. Du hittar din hyresavi på Mina sidor runt den 10:e varje månad.

Betala i tid
Det är viktigt att du är ute i god tid när du ska betala din hyra så att den är oss tillhanda på förfallodagen. Detta för att undvika tråkiga påminnelseavgifter, inkassokrav, betalningsanmärkningar och i värsta fall vräkning.

Avier
Hyresavierna skickas ut månadsvis och kommer per mejl samt på Mina sidor. Observera att hyresavin endast finns digitalt.

Betalning
Hyran kan betalas via bank- eller plusgiro. Det finns även möjlighet att betala med autogiro och du ansöker om detta via din internetbank samt meddelar oss så snart det är gjort. Då mejlar du oss på ekonomi@k2a.se.

På inflyttningsdagen

Att tänka på
Kom ihåg att betala din deposition och första hyra i god tid innan du flyttar in. Tänk på att ha god marginal och räkna med minst tre bankdagar så att hyran är oss tillhanda på din tillträdesdag, annars riskerar du att inte få tillträde till lägenheten på din inflyttningsdag.

• Ta med dig giltig ID-handling med bild när du ska kvittera ut dina nycklar. Om du inte kan hämta ut nycklarna personligen kan du ge fullmakt åt någon att göra det åt dig.

• Det kan vara mycket folk i rörelse och fler som flyttar in samtidigt. Vi ber därför alla att visa hänsyn till varandra.

• Du behöver ha en hemförsäkring från den dagen ditt kontrakt startar. En hemförsäkring är obligatorisk och finns för att skydda dig om olyckan skulle vara framme.

• Läs på gällande brandskydd på vår hems
ida.

Kontaktuppgifter

Kundtjänst
Vår ambition är att du ska uppleva att vi har Sveriges bästa kundtjänst. Här har vi samlat vanliga frågor och svar som du gärna får kika igenom för att hitta svaret på din fråga. På länken hittar du även kontaktuppgifter till oss om du föredrar att ta kontakt med oss i skrift. Om du hellre ringer oss nås vi på 010-510 55 10. Växeln är öppen måndag, onsdag och fredag kl. 13.00-15.00. På inflyttningsdagen håller vi växeln öppen från 12.00-15.00.

Jour
Om det inträffar något akut i din lägenhet eller fastighet efter kontorstid, på exempelvis helg eller röd dag kan du kontakta jouren. Jouren är tänkt för akuta ärenden så som stigande stopp i avloppet eller ett vattenläckage. Om ditt ärende inte är akut som till exempel att spisen inte fungerar, du har en trasig lampa i kylen eller vattnet rinner långsamt i avloppet, får du själv bekosta utryckningskostnaden. Vår jour Securitas kan du ringa på 010-470 58 45.

Vi som jobbar med din fastighet

För oss på K2A är förvaltning väldigt viktigt. Vi kommer göra vårt bästa för att du ska trivas och vilja bo kvar hos oss länge. Det är vi som arbetar med din fastighet.

Emelie Jonsson Förvaltningsassistent Mälardalen
Michaela Paro Uthyrare
Alexander Johansson Bovärd

Vanliga frågor och svar om Forest Hill

Här får du svar på de vanligaste frågorna om din fastighet. Om du saknar svar på någon fråga har vi samlat fler frågor och svar här!